Dokončení dálnice D35 z Hradce Králové do Jičína přinese obyvatelům regionu úlevu od tranzitní dopravy, která dlouhodobě narušuje kvalitu života v okolních městech a obcích.
Nicméně, jak upozornil starosta Miletína Miroslav Nosek, dokončení dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova, která povede k většímu převedení dopravy, může naopak vyústit v přetížení místních komunikací. Vzhledem k tomu, že kamiony pravděpodobně budou sjíždět z dálnice a využívat silnice přes Miletín, Zdobín a Dvůr Králové, obavy z congestion a nehod rostou.
Dopravní situace v Miletíně je alarmující; už při setkání dvou kamionů na hlavní ulici dochází k nepříjemnostem, kdy jeden z řidičů musí couvat. Stejně problematická je doprava v Hořicích, kde vozidla mířící do Dvora Králové musí projíždět centrem. Obyvatelé těchto měst touží po obchvatech, které by mohly situaci výrazně zlepšit. Plány na obchvaty pro Miletín, Zdobín a Dvůr Králové již existují a je třeba je co nejdříve realizovat, aby se předešlo dalšímu zhoršování dopravní situace v těchto lokalitách.
Bezohlednost některých politiků v České republice způsobuje i to, že některá krajská města vzdálená od hlavního města více něž sto kilometrů nemají dodnes kvalitní spojení ani vlakové ani silniční. Většinou se jedná o velké kraje, které čerpají státní peníze tak, že na ty nejmenší nezbyde málo, ale často vůbec nic.
Rozdíly mezi kraji jsou často tak veliké, že mnozí Češi se stávají ekonomickými migranty ve vlastní zemi.